Share on Facebook or Twitter

Izložba “Pierre Boulez” u Studentskom centru

U Studentski centar Sveučilišta u Zagrebu u rujnu na "Rendez-vous" dolazi izložba o Pierreu Boulezu iz pariškoga "Cité de la musique". Izložba je osmišljena ovog proljeća, u povodu Boulezova 90. rođendana.

BOULEZ_NAJAVA

Pierre Boulez, veliki francuski skladatelj, dirigent i teoretičar, studirao je na Pariškom konzervatoriju, a snažan su utjecaj na njegov rad imali Olivier Messiaen i, kasnije, René Leibowitz. Najviše je skladao serijalnu glazbu, gradeći, uz totalni serijalizam, i osobni stil, a skladbe Structures I i Le marteau sans maître danas su klasici serijalizma. Bavio se i nedeterminizmom, a u svojem se eseju Alea založio za „kontrolirani slučaj“ u skladanju. Radi i mnogo elektroničke glazbe, često kombinirajući unaprijed snimljene i „žive“ zvukove, kao i „živu elektroniku“, istražujući također mogućnosti prostorne raspodjele izvođača i zvučnika. Često prerađuje starija djela, tako da svaka skladba postaje work in progress, a u novijim djelima kombinira preciznost posvećenosti serijalizmu i određenu slobodu za izvođača. Boulez je također jedan od najutjecajnijih dirigenata 20. stoljeća.

Izložba je koncipirana prema odabranim Boulezovim djelima koja prati kronološki te želi „pokazati važnost dijaloga s umjetnicima, umjetničkim djelima i umjetničkim načelima, prelazeći granice disciplina“ te će tako ukazati na poveznice Boulezovoga glazbenog rada s tekstovima i slikama, odnosno s piscima, slikarima i redateljima njegovog doba. Izložba predviđa i niz „postaja“ na kojima će se moći slušati i gledati odabrani glazbeni primjeri i ulomci iz razgovora i filmova.

Ova je izložba prilagođeni oblik izložbe postavljene u Pariškoj filharmoniji, u proljeće 2015., u povodu obilježavanja 90. rođendana Pierrea Bouleza. Predstavlja višestruke aspekte njegova rada, učenja i susretanja koji su obilježili njegovu karijeru u perspektivi. Kronološki postav izložbe istaknut je odabirom Boulezovih glavnih djela, izmjenjujući se s pothvatima koji su oblikovali njegovu jedinstvenu putanju.

Izložba koja dolazi u Zagreb „digest“ je izdanje, sažetak dakle, velike pariške izložbe, ali koja nam je i ovakva potrebna, koja je morala posjetiti ovaj grad i našu sredinu, upravo zbog odgovornosti koju Zagreb, kao mjesto rođenja Muzičkog Biennala, međunarodnog festivala suvremene glazbe, još od daleke 1961. godine, nosi na svojim ramenima i zbog koje, treba ovu izložbu promatrati i shvatiti upravo onako kako je Boulez sebi samome postavio nešto poput pitanja u naslovu svoje knjige, iz 1963.godine: (kako) Misliti glazbu danas.

Urednica zagrebačke izložbe: Petra Pavić

Kustosica zagrebačke izložbe: Marta Kiš

Parišku izložbu osmislili: Musée de la Musique / Pariška filharmonija

Kustosica pariške izložbe: Sarah Barbedette